مانیتورینگ ریل

کاربرد DFOS در حوزه خطوط ریلی:

مانیتورینگ خطوط ریلی روز بروز در حال گسترش و توسعه است. این مانیتورینگ شامل تعیین محل قطار، نظارت بر تجهیزات ریلی، مانیتورینگ مشکلات ناشی از دخالت های انسانی و اعلام حریق است. سیستم های مانیتورینگ AP Sensing شامل مزایای زیادی از قبیل افزایش میزان اطلاعات بدست آمده از کل سیستم، ایمنی، ودرنهایت صرفه اقتصادی است.

 

 

سیستم های نظارتی آکوستیکی توزیع شده  DAS در ترکیب با زیرساخت های فیبرنوری نصب شده به موازات ریل، می ­تواند سرعت، جهت حرکت و محل دقیق قطار بر روی ریل را بطور آنلاین  مشخص کند. این ویژگی امکان مدیریت فعال و هوشمند مکانیزه ترافیک ریل ها را فراهم کرده و همچنین از اطلاعات این سامانه می­ توان برای هدایت خودکار قطارها نیز استفاده کرد. چنین سامانه نظارتی تاخیرها را کاسته و می­ تواند برای اطلاع رسانی دقیق به مسافران مورد استفاده قرار گیرد. می­ توان با رعایت ایمنی تعداد قطارها روی یک خط و نتیجتاً ظرفیت کل را افزایش داد.

 با بهبود چرخه­ های شتاب گیری و ترمز قطارها به کمک اطلاعات بدست آمده از DFOS، می ­توان انرژی مصرفی را بهینه کرده و هزینه­ ها را کاهش داد. DAS می تواند تعمیرات مورد نیاز برای یک بخش را پیش بینی کند و با اعلام وضعیت هشدار برای منطقه­ های خاص نیاز به نگهداری را برای جلوگیری از حادثه افزایش دهد. این تکنولوژی ایمنی را با اطمینان از صحت قطارها به ارمغان آورده و افتادن اشخاص یا اجسام بر روی مسیر به دقت توسط این سامانه تشخیص داده می­ شود.

برای نشان دادن قابلیت انطباق تکنولوژی DFOS با استانداردها و نیازها ی خطوط ریلی، یک سیستم DAS می­ تواند به عنوان یک سامانه نظارتی- پشتیبانی بکار گرفته شود. اطلاعات فراهم شده توسط DAS را می توان برای استفاده در هر مرکز مدیریتی خط آهن بکار گرفت.

تکنولوژی ­های DFOS و DAS متعلق به کمپانی AP Sensing راهکاری مناسب و بهینه برای مانیتورینگ خطوط راه ­آهن را فراهم می ­آورند و نیاز به شناسایی محل قطار، مانیتورینگ تجهیزات و ایجاد ایمنی را برآورده می­ کنند.

 

سامانه DAS کمپانی AP Sensing در ترکیب با نرم­ افزار SmartVisionTM یک راهکار ایده آل برای مانیتورینگ، محافظت و بهینه ­سازی زیرساخت های ریلی را ارائه می ­دهند. تکنولوژی DAS امکان شناسایی قطارهای در حال حرکت روی ریل و  تعیین محل دقیق آنها، تداخل های انسانی (TPI) همچنین مانیتورینگ تجهیزات ریلی را فراهم می ­آورد. این باعث خواهد شد که بتوان به طرز موثرتری از راه آهن بهره برداری کرد و هزینه­ های نگهداری را  کاهش داد.

سامانه DTS امکان مانیتورینگ پیوسته دمای محیط را در کل طول کابل فیبر نوری  فراهم می ­آورد. به عنوان مثال می­ توان دمای داکت های کابل (cable duct) را نظارت کرد. این ویژگی امکان تشخیص آتش/حرارت را در طول کل مسیر فیبر نوری همراه با امکان تعیین محل دقیق آتش یا نقطه داغ (Hot Spot) را در داکت های کابل ها، درون قطار و یا ایستگاه رافراهم می ­آورد. این تکنولوژِی دارای تاییدیه­ های مختلفی در حوزه اعلام حریق است.(VdS,UL,FM,IECEx,SIL)

 

کاربردها:

راهکارها AP Sensing، یک روش قابل اطمینان و مستحکم را برای حفاظت از تجهیزات در صنایع مختلف فراهم می ­آورد. از جمله آنها می­ توان موارد زیر را ذکر کرد:

 

ویژگی ومزایای  سیستم های نظارتی AP Sensing :

 

ویژگی

مزیت

DAS

مانیتورینگ پیوسته و دائمی تغییرات آکوستیکی و ارتعاشات در کل طول ریل برای شناسایی قطار، محافظت از تجهیزات و مانیتورینگ TPI

تکنولوژی برتر COTDR

برد بیشتر و حساسیت بالاتر برای شناسایی تغییرات

SmartVisionTM

موقعیت یابی GIS و قابلیت مجتمع­ سازی با شبکه ­های مدیریتی سیستم

استفاده از الگوریتم های هوشمند

بهترین در نوع خودش

 

علاوه بر موارد ذکر شده، با توسعه تکنولوژی و ادوات و تجهیزات حوزه DFOS امکان گسترش کاربردها این تکنولوژی برای حوزه­های متنوع صنعت کابل نیز بنا به درخواست مشتری، وجود دارد.

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.